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Image Line - FL Studio 8 RC-2


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35 replies to this topic

#1
Kriz Miller

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Ich habe jetzt erst einmal das ganze Informations Durcheinander geordnet und in 2 Abschnitte geteilt :

1. Komplett nur Infos zu den FL STUDIO KOMPONENTEN (Falls ich die Informationen in Deutsch finde, werde ich diese einsetzen, sonst nur in der Orginal Sprache -ENGLISCH-) +Artikel und Links mit Tools

2. IMAGE LINE FL STUDIO UPDATES UND BUGFIXES (Gilt das gleiche, wenn vorhanden dann Deutsch Infos, sonst Englisch)

Seit gestern gibt es von Image Line ein Beta update auf die nächste Version von FL STUDIO 8.
Die Endversion erscheint dann am 28.02.2008. Bis dahin wird sich wohl noch einiges tun, an der jetzigen Version.

-----------.......

So kann es gehen, da wurde an so vieles gedacht, das es mit der Umsetzung der ganzen neuen Funktionen ein wenig daneben ging, böse abstürze folgten.
Zu viele einzelne updates, das man fast den überblick verlor. Das wurde wohl bemerkt und eine erheblich Verbesserte, und vor allem auch Sichtbar größere Neue Version,
als komplett update oder auch als Neu Installation zum Download frei gegeben.


Dazu kommt das die end Version um einige Tage verschoben wurde, damit alle weiteren fehler die noch auftreten sollten, entgültig behoben werden.

15.03.2008 soll jetzt der entgültige Termin für die Fertige FL STUDIO 8 VERSION.......


Nun ein paar Infos:

This is a list of the important new features in FL Studio 8.

For a complete list of new features (and bug fixes) in this and older FL Studio releases, please check WhatsNew.doc in the FL Studio installation folder.

FL Engine/Interface

- Cleartype not forced on anymore for mixer labels for Win9X platforms (and there was much rejoicing!).
- Added recording filter (right-click record button). Choose to record Audio, Automation or Note data independently.
- Menu icons replaced by global down arrows for a more consistent GUI.
- New spectral view in monitor panel.
- Event automation now displayed in pattern clips.
- Channels in piano roll channel selector are now sorted by channel group.
- New list of available patterns when right-clicking the pattern selector.
- Patterns named '-pattern name' now act as separators in lists.
- Added mouse wheel support to popup menus & combo selectors.
- Added plugin interface thumbnail pictures to project browser (manual process to add) .
- Generator smart disable is now compatible with threaded rendering.
- Added OGG Vorbis rendering (open source compressed audio format).
- Some FL plugins now support .ogg format audio.
- Never lose a keyboard performance. The new score logger records all MIDI activity from controller keyboards and the 'typing-piano keyboard' in a 3 minute buffer.
- Updated MP3 codec (LAME 3.97).
- One-click audio recording now prompts to record in Edison.
- Default audio device changed to ASIO4ALL.
- Sinc interpolator now faster (64point sinc now usable real-time if you have a fast CPU).
- FL Studio can permanently learn and remember links to external controllers. The new 'multilink' function + 'Override generic links' option.
- Tweaking controls on VST(i)s now show a hint message in FL's hint bar (when possible).
- Rendering with latency compensation.
- Introducing FL-chan in wallpapers.


New Plugins
- SynthMaker: Instrument & Effect plugin designer (free Producer & XXL editions).
- Fruity Limiter: Limiter/Maximizer (free).
- Wave Candy: Visualization tools (free).
- Maximus: Mastering multiband maximizer (demo).
- Soundgoodizer: It's shiny, it's good! (free).
- Morphine: Additive synthesizer (demo).
- Poizone 2: Synthesizer (demo).
- Slicex: Powerhouse slicer (free Producer & XXL editions).
- Toxic Biohazard: FM Synthesizer (demo).
- Fruity Dance: 'Winningest cute' anime generator (free).


Revised Plugins
- Edison:

- New phase editing feature in Edison's EQ.
- Added middle note & audio to MIDI analysis to Edison.
- Edison's EQ, blur & reverb tools now remember their envelope editor settings.
- Improved recording for larger files.
- New drum(loop) stretching tool (& paste replace (drum)), with improved gaps filling.
- CTRL+DRAG drums from one instance to another, to replace drums in a loop with drums from another loop.
- Slide option now works on markers/regions too.
- Hold right-shift to move markers more accurately (temporary zoom).
- Tools->Send to playlist as audio clip, to send the clip to the playlist at selection, linked to the same mixer track as Edison.
- New slave sync, pause button, transport active when not playing, support for control surfaces and keyboard input (to slice or for sampler preview).
- Can now link notes to markers/regions (for use in Fruity Slicer).
- Added "Undo mix (spectral)" and "Paste mix (spectral)" features.
- Added keyboard (to note or to slice) preview.
- Added 'quick rename (all)' option to rename all regions to drum names.
- new 'dual view' mode showing both waveform & spectrum.
- New fancy waveform display mode and option to export display to bitmap file.
- New stereo waveform display mode (superimposed channels in different colors).
- Tools > Send selection to playlist as audio clip. Send the clip to the playlist at selection, linked to the same mixer track as Edison.

Video Player:
- Detached video will now keep playing if the plugin editor window is hidden.
- Added 'Ignore tempo changes' option.
- "Render fast" is now the default

FPC:
- Better behaviour when samples are missing
- Changed direction for changing pads from mouse wheel
- Added wave preview in open dialog.

Fruity Wrapper:
- Support for sysex messages sent by the plugin (untested)
- FL will re-read key names when update-display message is received from VST plugin
- Renamed menu items for saving/loading fst and fxb files to 'VST' instead of 'Cubase'.
- Added 'Send note off velocity' option.

Direct Wave:
- "Gain" control on zone tab now defaults to 0.0dB again
- "Gain" control on zone tab is now multiplied to the volume instead of added
- Updated downloader implementation
- Double-click on zone (or zone index) now opens sample tab
- Now need to right-click on sample scroll bar to zoom
- Changed volume and velocity implementation
- Re-implemented soundfont support, now supports 24bit SoundFonts
- Effect switches on the zone page now also act according to the "global" switch
- Ogg import now uses 32bit float samples instead of 16bit int

Parametric EQ 2:
- New slope modes for LP/HP/LS/Peak/HS bands in Parametric EQ 2 plugin.

Love Philter:
- Love Philter: piano keys assigned to patterns.
- Envelope sequencer tool.

Sytrus:
- Envelope sequencer
tool.

Piano roll
- Right-click upper/lower splitter for 2nd position.
- Changed/New keyboard shortcuts and functions: Added new SHIFT+click to add note in resize mode.
- 'Select at random' to select 10% random notes, for variations (menu item).
- Caps lock function changed to allow resizing of notes from left side in Piano roll.

Play List
- Changed/New keyboard shortcuts and functions: Added new SHIFT+click to add clip in resize mode.
- Added slip editing and resizing tool for Playlist clips.
- Newly-recorded patterns now added as pattern clips (when in song mode).
- Right-click upper/lower splitter for 2nd position.
- Optional stereo waveform display (accessed from audio-clip channel settings wave-display, right-click).
- Clip source selection now available from titlebar
- Clip tracks now on top by default.
- Can now resize multiple playlist clips at once.

Mixer
- Mouse wheel can re-order effects. Hover over effect to be moved and roll!
- Introducing 'Selected mixer track', to which the selected mixer track is routed, and in which you place visual effects or a recording Edison.

Browser
- Right-click (right edge) splitter for 2nd width.
- Added 'Edit whole mapping' to Remote control section.
- Default peak meters scale bottom changed to -70dB, alternate scale down to -50dB.

MIDI
- FL supports MIDI SysEx input, and handles basic MMC functions.

Changes and Additions
- Ctrl+E opens an audio editor in a mixer track, or Shift+E to open an audio logger.




_____

>> IMAGE LINE SLICEEX <<

http://img176.imageshack.us/img176/2992/...

http://www.thefruittree.info/wp-content/...


______


>> IMAGE LINE - SYNTHMAKER <<
Diese Geräte sind nur ein Ausschnitt die Im SynthMaker Integriert sind + Flash Video


http://www.flstudio.com/images/ThomasWeb...


>>> FLASH VIDEO - Klickst Du <<<


_______


so IMAGE LINE - Toxid Biohazard ( Nachfolger vom Synth TOXID III )

Image Line - Toxic Biohazard

Toxic Biohazard is the 4th generation in the line of Toxic synthesizers.
Toxic Bio distills the best features from the previous 3 versions to deliver our most concentrated Toxic ever.
Beware!


Toxic Biohazard is available for free to all Toxic users!

Incorporating the best suggestions from our users, Toxic Biohazard includes following enhancements:

Optimized engine.
- Improved the sound quality, with even more accurate waveshapes, and quicker rendering times.
"Physycal" envelopes (amplitude and filter) physical modelling of how sounds in real world decay & resonate, for example, the sound of a water drop.
Further, physycal envelopes are rendered
real-time without any interpolation, avoiding noise artifacts and allowing Toxic Bio to deliver fast, accurate envelope times.

Pack of new effects: - phaser, reverb, ...

http://www.image-line.com/extimages/p_To...


Toxic Biohazard features a hybrid synthesis engine, combining the best of FM and Subtractive synthesis.
With the addition of a warm, analog-modeled filter and set of built-in effects, the Toxic concept remains one of convenience, simplicity, and superb sound quality.


The FM technology

...One of the ‘warmest’, crisp, and clear Frequency Modulation engines in the world, owes its sound to the precise calculation of the digital signal. Due to high-resolution DSP processing,
it produces sound with an extremely low noise threshold; something that most FM engines cannot offer.
The Toxic Biohazard sound was built from the ground up, via our own unique mathematical calculations and analog-modeling techniques.

The Oscillators

...Completely alias-free, and well tuned for all sampling rates, they produce a rich, "fat" sound all across the spectrum.
Due to the high quality of the anti-aliasing process, users will not encounter the shredding noise on high frequencies that has plagued FM synthesis in the past.
Furthermore, the oscillators are calculated at extremely high speeds, keeping your CPU usage to a minimum.
Toxic III’s low CPU consumption affords the user plenty of room for external processing and running multiple instances.
The oscillators also come equipped with Maxx Claster’s own powerful spectrum analysis technology.
This allows the user to create his or her own waveforms, via the simple process of loading a WAV or AIFF format sound file.
All of these features make the oscillators very flexible, and allow for the use of both synthetic and acoustic waveforms within Toxic III.
Each oscillator also comes with 32 built in ‘classic’ waveforms, each shown to be the most useful in FM synthesis.


The Effects

...Made to assure high quality and flexibility is built into the synthesizer its self, Toxic Biohazard aims to reduce the need for external processing altogether!
The effect modules are designed to give the user access to several types of effects, from aggressive, tube-like distortion, to warm stereo delay, reverb, flanger, and phaser

effects.
With our own pro-quality tape delay emulation, based on non-fixed delay buffer sizes, instead of the usual methods incorporated within digital delays, our delay lines give you warm sound,
with ”true“ feedback and modulation. Lastly, the signal chain features an analog-modeled, parametric equalizer to further shape your sound.
The EQ provides access to crisp, clear high-end definition, creamy mid ranges and earth-shaking low-end frequencies.
The Toxic Biohazard effect modules expands its palette of sound to include everything from dark, atmospheric textures to razor sharp leads, fit to slice easily through any mix.


The Filter

...Maxx Claster's own analog-modeled, multimode filter is reminiscent of a certain silver box of old.
Garnishing a warm, resonant Low-Pass mode, a smooth Band-Pass setting, and a creamy High-Pass mode, Toxic Biohazard gives a wealth of control over tone.
The filter is further enhanced by modulation via a dedicated envelope generator and low frequency oscillator, as well as responding to velocity information and keyboard tracking.
These features allow for extreme sound shaping, as well as subtle nuances attributed to dynamic playing.


The Sequencer

...Powerful, yet simple, the sequencer offers a total of 64 steps, which can be divided into two independent, 32 step modules to allow double-polyphonic patterns.
Using our own "Smart Sequencer" technology, when a chord is played, the module defines that chord, and tunes the pattern accordingly.
The sequencer also allows for pure playback of the programmed sequence from single notes. Simply holding one chord can virtually create an arrangement for you!




ES wurde auch eine Frage zur DJ-Console Decadence...gestellt! Deswegen dazu auch etwas!!


http://www.deckadance.com/LogosAndArtwor...

http://www.deckadance.com/LogosAndArtwor...


Deckadance is a DJ mixing application that works either as a standalone program OR as a inside your favourite host.

Deckadance itself can also host any VST compliant softsynth or effect.

You can control Deckadance using most (if not all) existing midi controllers & timecoded vinyl and CD systems.

In developing Deckadance, we didn't just bring in some consulting DJs to tell our software engineers what they wanted.

Deckadance was written by DJs for DJs, so we are confident that it will take your DJing to the next level.

Of course, if you suck as a DJ, you will still suck using Deckadance, but you will suck better, faster, harder and more creatively than ever before!

Hier nen Link für mehr Infos >>>>>>>>>>> Decadence Homebase <<<<<<<<<<<<



Für alle weiteren Infos zu den einzelnen PlugIns besucht am besten diese Seite Image Line Infos & Infos & Infos &..... KLICK DU


Hier mal diverse Meinungen von Fachzeitschriften!!!!

Computer Music - January 2008 - Page 01 - SynthMaker (in Englisch)

Computer Music - January 2008 - Page 02 - Maximus review (in Englisch)

Computer Music - January 2008 - Page 03 - Maximus review (in Englisch)

Keys Magazine - December 2007 - Morphine (in Deutsch)

Beat - December 2007 - FL Studio 7 review (in Deutsch)

Keyboard January 2008 - DirecWave review (in Englisch)



>> Diverse Seiten mit Tools / Tutorials oder auch Skins <<

FL BLOG

The Fruit Tree Blog


FL Forum


Skins mehr als 17 verschiedene Variationen Klickst Du!!!!!!!

uuuund hier der andere mit den unteren Skins >>>>>> SKINNING FORUM ---KLICK DU--- <<<<<<<

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Dieser Beitrag wurde von Kriz Miller bearbeitet: 22. Feb. 2008 - 13:52 Uhr

  • 0

...Musik ist eine Sprache, in der man nicht lügen kann. (Hubert von Goisern)

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#2
Kriz Miller

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Top update, alles komplett in einem neuen Packet zusammen gefummelt und endlich läuft alles anständig!!! IMAGE LINE FL Studio 8 Release Candidate 2update am start.

Ja da wollten se wohl ein kleines bißchen zu viel, denn am ende funzte nichts mehr so wirklich durch das ganze update wirrrwarrr

Zumindest kann man jetzt wieder einmal sagen, läuft recht gut, bin gespannt wie lange hehehe.. aber im gegensatz zur vor-Version hat sich schon vieles zu guten gewandt..

Auf jeden viele viele neue Funktionen, seit dem ersten FL update, die jetzt auch mal sauber laufen und nicht ständig zusammen brechen.






Gibt direkt ein updates fürs update, mit ein paar netten Erweiterungen

Kuzer Auszug

Changes
(update 1b)

- small improvement to "use fixed size buffers" for generator plugin
- fixed size buffer latency now reported to FL

(update 1)
- fixed wrapper crash with "Use fixed size buffers" on



dann dieses..............


http://forum.image-line.com/files/dwp_17...

mit dieser Beschreibung


version 1.4
beta 4 (2008/02/14)

Changes
(beta 4)

- small fix for player limitation dialog
- now shows "DirectWave Player" as name when in player mode
- fixed crash in external bank import
- default content path now included "DirectWave\" at the end of shared path

(beta 3)
- fixed demo mode in FL version
- small skin update

(beta 2)
- fixed loading on some systems (those without msvcrt.dll)
- small skin update

(version 1.4 beta 1)
- new skin
- bugfix: subpath in Library tab missed first letter
- bugfix: clip all modulation values again (except for velocity to volume)
- added samplerate option to the VST sampler
- demo mode is now player mode:
+ saves settings
+ no zone or sample tabs
+ doesn't sample vsti plugins
+ doesn't load samples or external programs/banks
- when saving a .dwp, it now copies the sample files to the new folder if the original file still exists.
Otherwise it writes a wave file, as it did before

(version 1.3.8 )
- fixed behaviour of "Parent" button in browser (was faulty after adding trailing \ to browser path)
- fixed bug showing save program dialogs
- added compatibility options to (global) options dialog
- added compatibility flag saving and loading for .dwp and .dwb
- "gain" control on zone tab now defaults to 0.0dB again
- "gain" control on zone tab is now multiplied to the volume instead of added
- changed velocity/volume implementation
- updated downloader implementation
- double-click on zone (or zone index) now opens sample tab
- adjusted "velo splits" text in options dialog



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Update 2 (2008/02/16)

This is a bugfix update to FL Studio 8 RC1.

How to install
1. download the attachment
2. open it with an unzip program (such as WinZip)
3. extract the contents to your FL Studio 8 folder

Changes
(update 1b)

- small improvement to "use fixed size buffers" for generator plugin
- fixed size buffer latency now reported to FL

(update 2)
- updated FPC to fix crash with multiple instances with the same samples
- updated Slicex

(update 1)
- fixed wrapper crash with "Use fixed size buffers" on





---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Update 2 (2008/02/16)

version 1.4
beta 5 (2008/02/18)


Changes
(beta 5)

- fixed player channel renaming in FL version
- fixed import of external samplesets

(beta 4)
- small fix for player limitation dialog
- now shows "DirectWave Player" as name when in player mode
- fixed crash in external bank import
- default content path now included "DirectWave\" at the end of shared path

(beta 3)
- fixed demo mode in FL version
- small skin update

(beta 2)
- fixed loading on some systems (those without msvcrt.dll)
- small skin update

(version 1.4 beta 1)
- new skin
- bugfix: subpath in Library tab missed first letter
- bugfix: clip all modulation values again (except for velocity to volume)
- added samplerate option to the VST sampler
- demo mode is now player mode:
+ saves settings
+ no zone or sample tabs
+ doesn't sample vsti plugins
+ doesn't load samples or external programs/banks
- when saving a .dwp, it now copies the sample files to the new folder if the original file still exists.
Otherwise it writes a wave file, as it did before

(version 1.3.8 )
- fixed behaviour of "Parent" button in browser (was faulty after adding trailing \ to browser path)
- fixed bug showing save program dialogs
- added compatibility options to (global) options dialog
- added compatibility flag saving and loading for .dwp and .dwb
- "gain" control on zone tab now defaults to 0.0dB again
- "gain" control on zone tab is now multiplied to the volume instead of added
- changed velocity/volume implementation
- updated downloader implementation
- double-click on zone (or zone index) now opens sample tab
- adjusted "velo splits" text in options dialog






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Update 3 (2008/02/16)

version 1.0
public beta 3 (2008/02/14)


This is the public beta of Toxic Biohazard, aka Toxic IV. It uses the same regcode as ToxicIII.

This beta will expire on March 1st.

How to install (MacOSX)
1. download the attached .dmg file
2. double click it to open it
3. double click the file "Install Toxic Biohazard" and follow instructions

About Toxic Biohazard
Toxic Biohazard is the 4th generation in the line of Toxic synthesizers. Toxic Bio distills the best features from the previous 3 versions to deliver our most concentrated Toxic

ever. Beware!

Incorporating the best suggestions from our users, Toxic Biohazard includes following enhancements:

- Optimized engine. Improved the sound quality, with even more accurate waveshapes, and quicker rendering times.

- "Physycal" envelopes (amplitude and filter) physical modelling of how sounds in real world decay & resonate, for example, the sound of a water drop. Further, physycal

envelopes are rendered

real-time without any interpolation, avoiding noise artifacts and allowing Toxic Bio to deliver fast, accurate envelope times.

- Pack of new effects: phaser, reverb, lo-fi module and chorus.

- New UI – dare you touch it?

- Multi format: Available as VSTi, FL Studio native and AU format for Mac (coming soon)

- MIDI learn feature.

- UI improvements including "Copy/Paste" for oscillators, arrows for choosing waveshape.

Note: Presets are now stored as separated files (.tbio). Toxic Bio is backward compatible with ToxicIII presets. To load ToxicIII preset simply load it (FXP) using OPT->Load

Program. Do the same for ToxicIII banks, and FXB will be authomatically converted into .TBIO files, keeping the name of the original ToxicIII bank.

The current beta includes an initial 83 presets, some have been designed for testing purposes. For registered users, there will be 512 presets available, via online content

downloader on the Toxic Biohazard UI, choose desired bank from the list and download (this will be on-line in the next 1-2 days).

Changes
(public beta 3)

- various fixes
- LFO1, LFO2 and Velocity as modulation destinations
- OSX version (VST+AU)

(public beta 2)
- Fixed uneffective negative EG amount on filter
- Fixed zero instance when you clone the synth in FL version
- Fixed problem with selecting program and bank via midi
- Levels in FLi version on sequencer now work right.
- some minor fixes I don't really remember already... [/b]




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Dieser Beitrag wurde von Kriz Miller bearbeitet: 22. Feb. 2008 - 13:35 Uhr

  • 0

...Musik ist eine Sprache, in der man nicht lügen kann. (Hubert von Goisern)

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#3
Guest_Xell Tremox_*

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Hab es auch drauf - Das ding ist boooooooombeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Wer jetzt noch sagt Fruity Loops ist sh!t, dann weiss ich es auch nicht mehr...
Hatte leider noch nicht die möglichkeit mich ausgibig damit zu befassen aber mein fazit werd ich sicherlich auch noch dadrüber los
  • 0

#4
Kriz Miller

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Ja da haste wohl recht, langsam aber sicher wird es vom Umfang und vor allem von der Bedienung freundlicher. Ich meine, es kann ja nicht sein, dass ich mit einem 2.4Mhz Core2Duo 4GB 800MHZ Speicher der dicksten G-Force Karte zur Zeit mit 2x512 MB Speicher darauf und 7200Sata Platten Probleme mit der Leistung bekomme.

Sei es nur das das Bild ständig ruckelt (deswegen Aufzählung der Grafikkarte) oder Nix mehr geht. Aber wie gesagt halt nur im FL Studio.
In Ableton Live, kann ich die selben PlugIns mit der selben anzahl an Sampels und Spuren fahren und es läuft Arsch Glatt wenn ich es mal so ausdrücke löl

Ich mein nur, hab vor 2 Monaten echt mal kohle Investiert und mir so ziemlich den fettesten Laptop geholt den man sich so kaufen kann. Hatte sogar überlegt mir mal wieder nen feines Mac Pro Book zu kaufen, aber bin ich den :P :P
Für das was der an Leistung hat, vor allem in der größe, is nen Mac so teuer alder geht gar net, vor allem da die Hardware gleich ist. Gleicher Speicher, gleiche CPU, viell ne andere Grafikkarte und das beste ist, wenn es den unbedingt um das Betriebsystem geht, alder kuckst du hier Hackintosh

oder kuckst du hier MAC OSX auf einen PC Installieren

Klar nichts gegen Mac, aber der Preis ist ne Frechheit und nen Lappie mit nem 13ner Display ist einfach nur Witzlos. Wollte mir erst nen 19ner holen, aber mal im ernst, als mac gibst den gar net, wenn doch dann würd er wohl mid. 31/2 Tausend Kosten :P :P :P :P

Na egal, die Zeit ist um seit Intel-MAC :P Ach und die beiden Posts sind von vor 4 Jahren nur mal so nebenbei.

Und hier mal nen Satz aus nem Mac-Forum

Wenn du bisher einen Mac hattest, bleib beim Mac.
Wenn du bisher einen PC hattest, bleib beim PC.

Wenn du dein System unbedingt wechseln willst, nur von Mac auf PC, ungekehrt bringt es keinen Spaß (Nur MEINE Meinung!)


und damit das hier nicht nen Boaaaa waaaaaas haste du gesagt Tread wird... hier mal was zum abregen >>>>>> Mac vs. Pc <<<<<<

Jaaaaaaa wenn man einmal dran ist, dann vergißßßßßt man schnell das eigentliche Thema!!!!! Worum ging es hier nochmal Muhahaha






Ach jaaaaa :banga: FL Studio 8 :P :P

Dieser Beitrag wurde von Kriz Miller bearbeitet: 14. Feb. 2008 - 10:53 Uhr

  • 0

...Musik ist eine Sprache, in der man nicht lügen kann. (Hubert von Goisern)

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#5
pille.palle

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ich glaub ich installiere bootcamp und mach wieder mit fruity mucke, das kann wenigstens alles was ich will ^ ... ey das is ja so geil! ...

Dieser Beitrag wurde von pille.palle bearbeitet: 14. Feb. 2008 - 11:18 Uhr

  • 0
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#6
Progee

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:banga:

echt fett.....sieht ja mal endgeil aus
  • 0
Hier könnte ihre Werbung stehen.....

#7
pille.palle

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nicht nur dass es geil aussieht zieht mich wieder zurück zu fl ... einfach die bedienung ist viel besser als in anderen programmen, genauso wie die möglichkeiten um sounds zu verdrehen :banga:
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#8
shizo

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#9
Synthor

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Sei es nur das das Bild ständig ruckelt (deswegen Aufzählung der Grafikkarte) oder Nix mehr geht. Aber wie gesagt halt nur im FL Studio.
In Ableton Live, kann ich die selben PlugIns mit der selben anzahl an Sampels und Spuren fahren und es läuft Arsch Glatt wenn ich es mal so ausdrücke löl


überleg doch mal wie grafisch aufgebläht fruity ist und vergleich das mal mit ableton live :banga:
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Download your energy, upload your mind!
 
$P_UMFALLWAGEN=1003;

#10
HexoR

HexoR

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Ich wills auch haben .................. was kostet das denn ?

ich hab nur die normale fl studio da kann ich nich updaten--( MIST )


greetz Hexor
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#11
pille.palle

pille.palle

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Ich wills auch haben .................. was kostet das denn ?

ich hab nur die normale fl studio da kann ich nich updaten--( MIST )


greetz Hexor


du kannst im shop ne upgrade-izenz kaufen, wenn du die boxed-version hast :banga: einfach angeben "I have purchased from Image-Line in the past" ... ey 150 ocken, da könnt ich schwach werden ... aber wozu hab ich mir dann den mac gekauft? :DD
  • 0
Eingefügtes Bild

#12
Guest_Xell Tremox_*

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Sei es nur das das Bild ständig ruckelt (deswegen Aufzählung der Grafikkarte) oder Nix mehr geht. Aber wie gesagt halt nur im FL Studio.
In Ableton Live, kann ich die selben PlugIns mit der selben anzahl an Sampels und Spuren fahren und es läuft Arsch Glatt wenn ich es mal so ausdrücke löl


überleg doch mal wie grafisch aufgebläht fruity ist und vergleich das mal mit ableton live /public/style_emoticons/default/wink.gif...

Yo, man sollte das irgendwie switchen können wie bei XP mit den stylesheet - Entweder auf Performance oder nach aussehen. Das wär auf jedenfall ne fette sache :banga:

Dieser Beitrag wurde von Xell Tremox bearbeitet: 14. Feb. 2008 - 17:10 Uhr

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#13
anditeller

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WILLS AUCH HABEN!!!
Hab leider nur FL 7 XXL!!!

Aber das sieht ja mal richtig geil aussssss.... :banga:
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#14
Guest_Xell Tremox_*

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WILLS AUCH HABEN!!!
Hab leider nur FL 7 XXL!!!

Aber das sieht ja mal richtig geil aussssss.... /public/style_emoticons/default/mjam.gif...


?
Dann kannst du es doch updaten :P
Hab doch auch die 7 XXL
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#15
Kriz Miller

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Jap genau, allso wenn du es orginal hast, dann kaufst du via FLstudio.com Page nen Live Time upgrade alter kostet ca16 euro 25 dollar. Dann bekommste nen neuen key zugesandt wo du dann bis du unter der Erde liegst, jedes einzelne update.

deswegen LIVETIME UPGRADE ein leben lang, sollte Ableton auch mal machen.

@ Synthor, im grunde hast du recht, sieht jetzt hier auch verspielter aus als es ist. Sind halt mit dem Fruity Dance so Kindereien wie nen Tanzmänchen dazu gekommen, die wieder einmal die Proffessionalität des Programms völlig lächerlich aussehen lassen. Auch der neue hintergrund, dem man ändern kann, wie in jeder version, lässt mich mehr an nen Manga Film for Kids auf RTL II schließen und nicht an ein ernst zu nehmenden Sequenzer.
Echt schade so ein Unfug, mal im ernst, denn an sonst ist es die best Stabilste Version von FL Studio.

Und das update hat das erstmal seit 4, wieder richtig fette Neuerungen gebracht.

Ein beispiel für Stabilität.............

Waves GTR 2 oder 3 egal welche Version von diesen PlugIns, haben jedesmal geschafft, das irgendwann nichts mehr geht, ob ich das effecte Tool mit 2 Racks 6 od. 10 genommen habe, sobald ich dann noch mehr als 15 Spuren offen hatte war vorbei. Desweiteren konnte man keine presets auswählen, da die grafik von FL Studio das nicht umsetzen konnte, wer weiß warum,.........funzt jetzt ohne problem, hatte mir mal nen Test Track gebastelt, für nen Live Gig, alder ging nie, läuft jetzt Oberfett.

Kein harken, kein rukeln, echt fett.....

und eins weiß ich der Sliceex ist jetzt schon mein LieblingsSampler TOOL in der neuen Version, was für ein geiles teil
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...Musik ist eine Sprache, in der man nicht lügen kann. (Hubert von Goisern)

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#16
Guest_Xell Tremox_*

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Ich meine es liegt auch teilweise an diesen gecrackten PlugIns :banga:
Die fressen manchmal ne menge CPU - warum auch immer... Auf jedenfall mehr als wenn es Original ist.
Musst du mal drauf achten :P Besonders bei diesen h2o dingern
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#17
Kriz Miller

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:banga: naja....alder

Man sollte vielleicht mal darauf achten!!! Was die Jungs von H2O für Cracks geschrieben haben. Es waren ja nicht einfache Tools die zum teil den Rechner mit aller Kraft gezwungen haben, das diverse Prog. laufen zu lassen. Dadurch am ende aber mehr (nicht sichtbaren) schaden (auf die dauer gesehen) angerichtet haben als sonst was (bezogen aufs Betriebssystem).
Haubtsache - ICH HABE CRACK GESCHRIEBEN___UUUND DAS CRACK FUNKTIONIERT.... jehaaaaaa heeeelden. Tja zu dem Zeitpunkt waren, viele das wohl auch. Nun denn weiter im text---

H2O hat Registrierrungsrutienen geschrieben, allso eine sich stetig an das jeweilige Programm Anpassenden eigenständig arbeitenden Registrierungs Editor, der die fähigkeit hatte, sich an zu passen und der nicht das System angreift und zwingt das jeweilige Prog frei zu geben. Damit haben die Jungs eine völlig neue art von Crack erfunden. Denn jedes Programm lief ohne irgendeine Nebenwirkung. Und nicht wie so manche andere Cracks die das System manchmal völlig zusammen brechen ließen und Irreparablen schaden angerichtet haben.
Der Cubase SX 3 Crack, ist nicht umsonst, die größte zu erwähnende Machenschaft der 4 Jungs.
Ohne etwas davon zu haben für die Allgemeinheit so ein Tool zu schreiben, was heute noch funzt. Das ganze Prinzip von heutigen Doongel Cracks beruht darauf.
Für den einen ist es genial für den anderen absoluter scheiß.
Nicht umsonst haben die Macher von Tone2 also von dem Power Synth Gladiator/Filterbank oder auch Bifilter!!! ein Kopfgeld auf die Cracker-Gemeinschaft von Air gesetzt, was nicht gerade wenig oder klein ist.

Oder willst du mir sagen das dein XP Orginal ist "Xell" oder das du nen gekauftes Office benutzt. :P

Klar gibt es alte schlechte Cracks, aber wer benutzt die den bitte noch, wurden doch längst von sauberen Cracks überholt. Von daher.......

Dieser Beitrag wurde von Kriz Miller bearbeitet: 15. Feb. 2008 - 23:36 Uhr

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#18
Guest_Xell Tremox_*

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Mein XP ist Original :banga: Dafür... aber.... *hust* naja... Thema wechsel :P
Stimmt schon. Man merkt schon tierisch die unterschiede zwischen mancher 1.0 und 1.4er versionen von den jeweiligen Programmen. Man merkt da definitiv die verbesserungen an der CPU auslastng und am Ram!!!
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#19
Guest_plan-e_*

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Mein XP ist Original /public/style_emoticons/default/lol.gif... Dafür... aber.... *hust* naja... Thema wechsel /public/style_emoticons/default/lol.gif...
Stimmt schon. Man merkt schon tierisch die unterschiede zwischen mancher 1.0 und 1.4er versionen von den jeweiligen Programmen. Man merkt da definitiv die verbesserungen an der CPU auslastng und am Ram!!!


böser warez nutzer... schäm dich! :banga: :P
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#20
Kriz Miller

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ja wie war oder auch ist der nette Spruch von jedem durch H2O bearbeiteten Programm??? try before buy

nur das die meisten den irgendwie anders verstanden haben, oder gar nicht Registrierten Muhahaha :P :P :P :banga:
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#21
Synthor

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#22
Kriz Miller

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Stimmt wohl beides löl

ach kurzes update Topic
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#23
Guest_Xell Tremox_*

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Soooo, gestern Intensiv mit dem 8 beschäftigt und muss sagen das ding ist der absolute hammer.
Ich war ja damals von Version 6 auf Version 7 nicht so begeistert von den ganzen veränderungen und das neue Design in Version 7.
Jetzt sagt mir das 8 auf jedenfall eines mit der besten Versionen ist die es je von Fruity Loops gab.
Der Klang der neuen Synthesizer und den überarbeiteten versionen von den ganzen PlugIns sind der oberhammer schlecht hin.
Man merkt das sich nicht nur das aussehen geändert hat, sondern zum größten teil alles komplett überarbeitet wurde - auch soundtechnisch gesehen.
Mein lieblingstool für Percs und Drums ist wie nachzuvor das DirectWave - und man merkt auch hier das sich einiges getan hat.
Das Mastering ist nun auch nicht mehr so das problem mit dieser version. Der klang bleibt sauber & klar durch sämtliche erneuerungen in den plugs. Kein Sound übertönt ein anderes (wenn es so gewollt ist)


Fazit:
Beste Fruity Loops Ever!!! Mehr muss ich dazu nicht sagen :banga:
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#24
Murasame

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Ich hab nur Fruity Loops 6, reicht mir eigentlich. Das einzige was mich nervt ist, das wenn ich was exportiere, das ich nicht in 24 Bit exportieren kann, sondern nur in 16 und 32 Bit und das was ich exportiere knallt irgendwie nicht mehr so, wie im Fruity Loops selber.

Dabei hab ich auch den Asio für Phase 22 eingestellt...
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And after the time goes by and all that we have left, are moments we regret, moments we forget.
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#25
Kriz Miller

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Fruity Loops was das denn??? Esse ich öfter morgens mit Milch!!!

Seid ihr euch sicher, das wir von den selben dingen sprechen :P :banga: :P



Ja leider hat das prog immer noch diesen lästigen Namen, auf Grund dessen wird es oft in einen Teller geschmissen und die Leistung davon erheblich her-rab gestuft.
Was angefangen hat als ein Spielzeug mit fast keinen Funktionen, ist zu einen wirklich Ernstzunehmendes Werkzeug für Produzenten oder die die es noch werden wollen geworden.
Wie man auch an anhand der Zeitungs Ausschnitte nicht übersehen sehen kann, ist Image Line, gerade in Klang und Bedienung und am Ideen Reichtum sicherlich Mittlerweile durchaus Konkurrenzfähig.
Und mit der neuesten Version haben die auf jeden Fall einen sehr großen schritt nach vorne gemacht.
Denn endlich reagiert das Programm so wie es andere Hochwertige Producing Progs wie Ableton / Cubase / Reason / Logic oder ....... auch machen.
Ende ist mit der Verhackstückerei von Werkzeugen die eigentlich einen anderen sinn verfolgen.
Habe zwar schon wieder unendlich viele Bugs gefunden, die aber wohl schon zum größten teil von dem Hersteller versucht werden, mit schnellen neuen updaten auszubessern, wie man im allgemeinen Hersteller trifft Konsumenten Forum von Image Line nach lesen kann.
Was ja bis dato ein absolut einzigartiges Konzept ist. Das Forum sicherlich nicht, aber der Looptalk bereich. Auf Grund dieses Bereiches und der regen Beteiligung wurden schnell große Bugs gefunden und direkt beseitigt.
Na gut, sicherlich haben die Hersteller nicht annähernd so viel Erfahrung wie z.B einer der Elterren Herren Steinberg. Aber auch als Jugendliche kann man beachtliche dinge leisten und sich einen angesehenen und nicht mehr weg zu denkenden Namen machen, siehe Ableton Live.

Leider sind immer noch ein paar kleine Kinder unter den Entwicklern, oder es liegt einfach in der Natur eines HipHopers sich mit Manga Trickfilm Figürchen die Zeit zu verplempern. Denn das lässt es mal wircklich nicht wie einen ernstzunehmendes Producing Werkzeug aussehen, eher wie eine kleine etwas sehr weit getriebene Idee von 2 Kindern, deren Vater der Musik Produzent Christian Bruhn ist. Also der Entwickler oder Produzent von dem Captain Future [Soundtrack]. Der wohl mit einer der erfolgreichsten seines gleichen war/ist.

Angetrieben von Ergeiz und Eiffer, landen die wie so viele Kinder oder Jugendliche aus mangelnder Erfahrung, schneller ein Eigentor als es einen lieb wäre, und am ende bleibt die eigentlich Leistung Außen vor. Schade, sag ich dazu.


Gut, genug gelabert... und rum Philosopiert löl

Auf jeden ziehen die neuen Verbesserungen und werden auch wenn es ein blöd gewählter Name war/ist, den Namen sicherlich dahingehend weiter festigen und den ruf des Alltäglichen Frühstücks hoffentlich ausmerzen.



@ Murazame, weiß jetzt nicht genau was du einen damit sagen willst. Nur ist die Asio Einstellung bei der Version 6 beim Rendern, mal mehr als egal, es ist was anderes wenn du direkt aufnehmen willst oder wolltest. Denn bei der Version 6 kann das Prog damit nicht Rendern, Asio wird Ausgeschaltet beim Exportieren.
Und mal unter uns, PHASE 22 von Terratec! Welche Asio Einstellung.
Damit kann man ein bisl fummeln, aber ne anständige Karte, Sorry wenn ich das sage, davon ist die aber Lichtjahre entfernt.
Will nicht Klugscheißen, oder dumme Sprüche Ablassen, aber die neuen Notebooks oder Überhaupt die neuen Boards, haben mit ihrer anständigen OnBoard Karte und ihren Realtek High Definition Audio Treibern, bessere Latenzzeiten als dein altes Schätzchen. Ist halt schon etwas in die Jahre gekommen!
Vielleicht solltest du die eine oder andere Einstellung in FL Studio Beachtung schenken, wie z.B

Dithering: Meistens oder mittlerweile ist es durch die vielen von verschiedenen Programme möglich, sehr hochauflösende Sampels zu bauen, selbst wie Libraries die man heute bekommt haben 16 / 24 und teilweise 32 Bit Ordner angelegt und jeweils die selben Packete darin.
Das eigentliche Problem dabei ist,
wenn 32 Bit Sampels und 16 od. 24 Bit Sampels die ja von der Qualität enorme Unterschiede aufweisen, miteinander in einem Projekt Exportiert aber ohne, das sie aufeinander Angepasst wurden, , dann hat man als Resultat erheblich Klangverluste zu verzeichnen. Klar im Sequenzer selber klingt es richtig gut, da der Sequenzer das Dithering automatisch vor nimmt.

Cut Remainder: Falls man einen Delay zum ausklingen eines z.B Vocals benutzt hat, und der Delay über die eigentliche Pattern länge hinaus geht, schneidet diese Einstellung, alles gnadenlos beim Rendern ab, was dann wie nen abruptes ende Klingt

Leave Remainder: Diese Einstellung würde deinen Delay komplett ausklingen lassen, bis er nicht mehr zu hören ist.

Wrap/Remainder: Würde den Delay auch abschneiden, aber im Gegenzug direkt wieder an den nächsten Pattern dranhängen. Gerade bei Loops mit Athmosphärischen teilen, ist diese Einstellung sehr angenehm, da die Athmos nicht verloren gehen und sauber ausklingen

Beim Loop bau ist es recht genial, wenn man beim Rendern einen Loop abwechselnd mit den verschiedenen Einstellungen Rendert. Kostet zwar Zeit, aber kommen zum teil echt geile Sachen bei rum.

Quality: Wenn man einen Track od. Loop exportiert, dann entscheidet die Interpolations-Metode über die Klangqualität des Sampels, deren Tonhöhe man verändert hat. Man sollte nur bedenken stellt man es auf die höchste Stufe für beste Qualität (sinc depth 512) dann dauert es auch dem end-sprechend länger.

HQ for all PlugIns: Leuchtet wohl ein. Hohe Qualität für alle benutzten PlugIns.
Allias-free TS404: verbessert die qualität des TS404 Synth Plugins. Falls du es benutzt hast.
einfach immer an lassen beide leuchten


Ach nur mal so neben bei, wenn jemand 32 Bit Rendert, dieses aber dann auf CD brennt und sich dann über einen CD Player anhört, hätte sich das auch sparen können, da CD Player nur 16 Bit Wandler drin haben und keine 32 Bit.

So ist das, irgendwann werde alle meine Beiträge zusammen fassen und schon gibt es ein neues Tutorial od. Anleitung
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#26
soundgarden

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was ist eigentlich mit diesem deckdance was jetzt neue von denen ist hat das mal einer getestet schon
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#27
Kriz Miller

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ähm Bitte.. irgendwie verstehe ich jetzt gerade deinen Satz nicht so richtig :banga:

Hm, ja ... Allso Neu is das dingen ja jetzt gerade nicht, das einzige was daran jetzt Neu ist, ist das es jetzt mehere Player gibt od. Editionen. Normal Decadence und die Club Edition. hatte mal was von ner House Edition gelesen. Weiß ich jetzt aber net, werde später mal was einfügen
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#28
.::Bassbottle::.

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    USB-Süchtiger

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Die 7 war doch noch garnicht lange draußen, oder?
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#29
Guest_Xell Tremox_*

Guest_Xell Tremox_*
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Die 7 war doch noch garnicht lange draußen, oder?


Ich mein um jetzt genau zusein ein bischen über 1 Jahr :banga:
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#30
Guest_plan-e_*

Guest_plan-e_*
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also irgendwie sollten die mal neue spezies für GUI-Gestaltung einstellen... die skinz sind GRAUSAM!

alles andere rockt und da können sich die anderen sequenzer-hersteller ne scheibe von abschneiden!
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